작성일 : 15-11-17 12:51
**** (중요)이민법변경안 - Grassley / Leahy / Goodlatte EB-5 기초원안 주요사항 ****
 글쓴이 : 모스컨설팅
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The long-awaited draft EB-5 bill that is the combined work product of Senators Grassley and Leahy and Congressman Goodlatte has finally been made available to the EB-5 industry. All prior attempts to get access to this draft bill (including attempts by other Congressional and Senatorial offices) had been unsuccessful.

새로운 EB-5 법안의 초안이 공개 되었습니다. 해당 법안은 기존 80만 불 인상 법안 중 RC와 이민국 등의 의견을 반영하여 법안 내용 일부가 수정된 최종본의 성격을 지닌 법안입니다. 이 때문에 본 법안이 최종적으로 의회를 통과하게 될 거라는 의견도 있지만, RC와 EB-5관계자들 그리고 기존 투자이민 신청자들의 거센 반발 또한 예상됩니다.


눈여겨봐야 할 내용은 6월 이전 사전승인 신청을 한 프로젝트까지만 기존 법이 적용된다는 부분입니다. 일부 EB-5 전문가들은 6월 이후 사전승인을 신청한 프로젝트에는 새로운 법이 적용된다는 것에 우려를 나타내고 있습니다. 왜냐하면 이민법이 변경되면 12월 11일 이전 접수자라도 80만 불 프로젝트로 분류되어, 30만 불 혹은 70만 불을 추가 투자하게 되거나 혹은 프로젝트가 무산되는 일이 발생할 수 있기 때문입니다.


2015년 모스컨설팅 수속 고객들은 모두 6월 이전 사전승인을 접수하거나 사전승인을 받은 프로젝트에 투자를 하였기에 문제가 없으나, 타 프로젝트 투자자의 경우 추가로 30만 불이나 70만 불을 투자하여야 하는 심각한 문제가 발생할 수 있습니다.

아래는 해당 EB-5 법안에 대해 전미 이민변호사 협회 EB-5분야 협회장이었던 Ronald Klasko변호사가 바뀌는 법안의 주요 내용에 대해 언급한 내용을 옮겼습니다.



Grassley / Leahy / Goodlatte EB-5 기초원안주요사항


Separate from the issue of investor grandfathering is the issue of grandfathering of projects. The draft bill would grandfather projects for which any investor filed an I-526 petition, or a regional center filed an exemplar petition, before June 1, 2015. The grandfathering would apply to the amount of the investment, the TEA definition and the 90% rule.

적용 기준 : 투자자가 2015년 6월1일 전에 I-526 청원서를 접수하였거나, 리저널 센터가 2015년 6월1일 이전에 I-924 exemplar 신청을 한 프로젝트에한해서 기존 법 적용


The draft bill would increase the minimum investment amount for TEA investments to $800,000 and for non-TEA investments to $1,200,000. It would also make substantial changes to the definition of a Targeted Employment Area. I will discuss these changes in more detail below. However, for purposes of the present discussion, the significant issue is that many projects that are presently in areas considered TEAs would no longer be in areas that qualify as TEAs under the new definition. The result would be that for investors in such projects, the required minimum investment amount would increase from $500,000 to $1,200,000.

The draft bill would apply the increase retroactively to June 1, 2015. This would mean that thousands of investors who invested and filed EB-5 petitions over the last six months would no longer qualify. This is exacerbated by the unprecedentedly long USCIS processing times, which have resulted in the need to abandon traditional escrow arrangements in favor of releasing EB-5 money to the job-creating projects, often upon the filing of the EB-5 petitions. As a result, for thousands of investors, (a) they cannot get their money back, (b) their money has been used to create jobs and (c) they will no longer qualify for immigration benefits unless they invest another $300,000 or $700,000, which many cannot do.

투자금 인상 : 1990년부터 한번도 오르지 않았으므로 이번엔 확실히 오를 것이라는 것이 전문가들의 전망. TEA 지역은 80만불 / NonTEA 지역은 120만 불. 이렇게 되면 만약6월 1일 이전에 50만불을투자한 투자자는 30만 불 / 혹은 투자한 지역의 TEA 재지정에 따라 70만 불을 더 투자 하지 않는 이상 투자가 무효화되며, 투자금 회수도 불가능해진다.

 

The draft bill would require that at least 2,000 of the 10,000 numbers available under the quota go to investors who invest in rural area projects. While the merits of such an allocation could be debated, what shouldn’t be debatable is the fact that any unused numbers from the rural quota should be made available to investors investing in non-rural projects. The prospects for Chinese EB-5 investors under the present quota are dire enough without a new legislative provision that could result in less than 10,000 numbers being actually used in the program.

The draft bill proposes to require that 10% of all qualifying jobs must be direct, full-time W-2 employees of the JCE. Direct employees of the NCE are expressly excluded (what if the NCE and the JCE are the same?). It appears that direct construction jobs, which are indirect jobs under EB-5 law, do not count toward the 10%.

TEA 지정 : 총 10,000개의 비자쿼터 중 최소 2,000개의 쿼터가 도시 외곽지역에 투자해야 한다고 명시되어 있다. 오직 USCIS만 TEA 지정이 가능하며,주 정부는 TEA 지정 관련, 힘을 행사 할수 없다. 대도시내의 TEA는 거의 사라질 전망이여, 전문가들은 90%이상의 TEA 지역이 실격당할 것이라 내다보았다. 


The draft bill would require that a job must last at least 24 months to be considered full-time employment. This would mean that a job would have to start on the first day an investor gets conditional residence in order to meet the 24 month test by the time the investor files for condition removal.

고용창출 : 최소 24개월동안 유지되어야 풀 타임으로 인정받게 된다. 또한 리저널센터를 통한 투자의 경우 90%의 고용창출만이 간접 고용창출로인정받을 수 있으며, 10%의 직접 고용창출을 이루어야 한다.



투자이민을 희망하고 계신 분들께 급한대로 정보를 전하고자 주요 내용을 써머리 했으며, 
해당 내용은 초안이며, 확정이 아닙니다. 그리고 변경되는 법의 적용시점으로 인해 발생할 수 있는 투자이민 신청자나 RC의 피해가 너무 크기에, EB-5 전문가들은 6월 1일 기준으로 적용하는 것에 관한 의견이 분분합니다.

하지만 실제 발빠르게 EB-5투자모집을 일단 중단하고 만약의 경우에 대처를 하는 RC들도 있습니다.

법안 원문 전체는 35페이지 분량으로 게시물로 올리기에는 양이 많습니다.
법안 원문을 원하실 경우, info@mosc.co.kr로 연락 주시면 해당 자료를 이메일에 첨부하여 발송 드리겠습니다.